PROGRAM NAUCZANIA KONFERENCJE PUBLIKACJE
O WOLNYM UNIWERSYTECIE WARSZAWY
Newsletter

  email:
  

2009-07-08
INVESTIGATIVE RESEARCH, MAPPING ELITES AND DEMOCRATIC GOVERNANCE


Cmyk/Greyscale, katalog, red. Rebecca Gordon Nesbitt, Kate Davis

Rebecca Gordon Nesbitt jest krytyczką i teoretyczką kultury podejmującą żmudne badania meandrów polityki kulturalnej. W trakcie seminarium opowie, jak z kuratorki pracującej dla dużych i prestiżowych instytucji zamieniła się w krytyczną badaczkę kultury.

WUW to ośrodek krytycznej refleksji nad polityką kulturalną - zajmujemy się nie tylko tym, jaka sztuka powstaje, ale też tym, jak jest finansowana, produkowana i dystrybuowana. Właśnie w kierunku tych zagadnień będziemy zmierzać podczas seminarium. W jego trakcie Rebeka, która jest jedną z autorek raportu Europejskie Polityki Kulturalne 2015, zajmuje się dziennikarstwem śledczym i tropi oligarchiczne tendencje w naszych społeczeństwach, nie tylko opowie o tym, jak z kuratorki pracującej dla dużych i prestiżowych instytucji zamieniła się w krytyczną badaczkę kultury, ale również przedstawi swoje zaplecze teoretyczne i warsztat pracy dziennikarskiej, a także omówi swoje ostatnie śledztwa dotyczące prywatyzacji kultury w Glasgow oraz o reakcjach, jakie sprowokowały.

Seminarium nastawione jest na wymianę doświadczeń, aktywny udział wszystkich uczestników w krytycznej dyskusji. Do wzięcia udziału zapraszamy przede wszystkim osoby zajmujące się teorią i krytyką kultury oraz dziennikarstwem kulturalnym. Grupa seminaryjna będzie niewielka (max. 15 osób). Prosimy o wcześniejszy kontakt z Fundacją Bęc Zmiana w celu rezerwacji miejsc.

PROWADZENIE
Rebecca Gordon Nesbitt

Rebecca Gordon Nesbitt - zakończywszy współpracę z Marią Lind i Hansem Ulrichem Obristem w ramach tworzenia w 1998 roku salon3 – przestrzeni wymiany międzynarodowej w Londynie, została mianowana kuratorem w Nordyckim Instytucie Sztuki Współczesnej (NIFCA) w Helsinkach, gdzie inicjowała programy z udziałem artystów skandynawskich, brytyjskich i irlandzkich. W obliczu wzmagającego się zaniepokojenia „nowym światowym ładem”, wycofała się z bezpośredniego uczestnictwa, koncentrując się na infrastrukturze świata sztuki oraz jego instytucjach i aspektach ekonomicznych. Poza tym pisze prozę publikowaną w katalogach sztuki oraz (pod pseudonimem) w wydawnictwach literackich. Obecnie pracuje nad debiutancką powieścią.