PROGRAM NAUCZANIA KONFERENCJE PUBLIKACJE
O WOLNYM UNIWERSYTECIE WARSZAWY
Newsletter

  email:
  

2009-07-23
AWANGARDOWE TECHNIKI WSPÓŁPRACY I SAMOORGANIZACJI W POLSKIM FILMIE EKSPERYMENTALNYM LAT 60. i 70.

Józef Robakowski, Żywa Galeria (1975), kadr z filmu

Łukasz Ronduda opowie, jak w latach 60. i 70. twórcy neoawangardowi eksperymentowali z technikami tworzenia sztuki otwartymi na kolektywną współpracę, rozproszone autorstwo, grupową spontaniczność i samoorganizację.

W ramach Wolnego Uniwersytetu Warszawy staramy się uprawiać refleksję poza schematami wyznaczanymi przez akademicki kanon. Szczególnie latem zaduch zamkniętych sal wykładowych nikogo specjalnie nie zachęca do myślenia. Stąd też decyzja o organizacji wieczornego, plenerowego kina w nowo otwartym miejscu „Warszawa Powiśle”.

Podczas wideowykładu Łukasz Ronduda opowie o tym, jak w latach 60. i 70. twórcy neoawangardowi eksperymentowali z technikami tworzenia sztuki otwartymi na kolektywną współpracę, rozproszone autorstwo, grupową spontaniczność i samoorganizację. Opowie również o fenomenie filmu asemblingowego, czy też „działaniach na jednominutówkach innych”. Będą prezentowane prace m.in. takich artystów, jak Paweł Kwiek, KwiekKulik, czy Józef Robakowski.

PROWADZENIE
Łukasz Ronduda

Łukasz Ronduda - historyk i krytyk sztuki, kurator sztuki nowych mediów Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski. Twórca Archiwum Polskiego Filmu Eksperymentalnego. Kurator wielu cenionych wystaw i programów filmowych, prezentowanych w najbardziej prestiżowych miejscach w Polsce i za granicą. Wykładowca Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. Stale współpracuje z pismem Piktogram. Redaktor publikacji, autor licznych tekstów o sztuce oraz książki „Strategie subwersywne w sztukach medialnych”, redaktor książki "Polska Nowa Fala. Historia zjawiska, którego nie było".